Не доводиться сумніватися в тому, що звукосниматели на електрогітарі грають істотну роль у формуванні її звучання. Неправильно підібрані датчики навіть найдорожчу гітару ручної роботи перетворять в бляклу тінь, в той час як дешева гітара, яка отримала правильний апгрейд, дійсно зможе «ожити». Поки багато виробників звукознімачів займалися тиражуванням класичних рішень, компанія EMG вибрала свій унікальний новаторський шлях. Вона першою світі представила активні звукознімачі на рубежі 1970-х і 1980-х років, і з тих пір бренд EMG займає своє заслужене місце списку провідних світових виробників «датчиків».
Багато гітаристів, одного разу спробувавши активні звукознімачі, залишаються з ними назавжди. Zakk Wylde згадує:"Ще до того, як я почав грати з Оззі, як-то мій учень прийшов до мене з гітарою Fender Mustang. І на ній стояли звукоснимателями EMG. Він грав через мій комбо Marshall і я не міг повірити звідки у його гітари з'явилася такі гучність, ясність і тембр. Я тоді грав на Les Paul Custom зі стічними PAF і різниця в звучанні з ним була величезною. з того дня EMG стали невід'ємною частиною мого фірмового звуку".
Ранні роки
EMG - цілком справа рук однієї людини на ім'я Роб Тернер. Пропрацювавши з батьком в майстерні по ремонту радіоприймачів, Тернер добре освоїв електроніку. Дуже швидко у нього з'явився новий інтерес - гітарні звукосниматели."Ще в середній школі я почав експериментувати об'єднуючи преампи з пасивними звукознімачами," згадує Роб."Моїм першим звукоснимателем став датчик для Страта з додатковою зовнішньою схемою. Там було дуже багато проводів всередині гітари, і все це виглядало дуже неохайно. Щоб позбутися від шумів я вирішив абсолютно всі екранувати всередині, так що розробив технологію, яку, до речі, ми використовуємо і зараз".
В результаті Тернер розробив нізкоімпедансний (з малим опором) звукознімач, який володів вбудованим активним підсилювачем. За його харчування відповідала 9-вольта батарея. Така конструкція мала численні переваги: гітаристи могли використовувати довгі кабелі і не відчувати проблем з якістю сигналу, був відсутній як мережевий 50/60Гц шум, перешкоди від світлових приладів на сцені, так і ризик ураження електричним струмом.
Як тільки від гітаристів почали надходити позитивні відгуки на звукосниматели такого типу, Тернер зрозумів - в його руках продукт, який потенційно може зробити революцію на ринку. У 1976 році він разом з братом Біллом заснував свій бізнес під назвою Dirtywork Studios."Перший датчик я зробив під брендом Dirtywork це, по суті, наші поточні моделі EMG H/HA," говорить Тернер. По суті це синглові EMG S/SA в корпусі хамбакера. Потім послідувала модель EMG 58 - активний звукознімач-хамбакер.
У той час як професійні музиканти були в захваті від винаходу Тернера, він виявив, що багато гітаристів вкрай негативно сприймали ідею розміщення батареї в своїй гітарі, і це стало основною перешкодою для зростання компанії."У 1978 році," говорить Тернер,"ми поміняли назву компанії на Overlend (прим. Авт. - гра слів" over"- перебір і" lend"- позичати), тому що виявилися по вуха у кредитах." На щастя незабаром Steinberger Sound - інша компанія з високотехнологічної гітарної продукцією - стала каталізатором великих змін.
Партнерство з Steinberger
Steinberger виявилися багато в чому схожими з EMG, будучи індивідуалістами на консервативному гітарному ринку. Компанія робила наголос на інновації, такі як графітові «безголові» гітари GL-серії і баси L-серії, а також тримали системи TransTrem з можливістю транспонування. Засновник компанії Нед Штейнбергер (Ned Steinberger) згадує:"Я побачив рекламу звукознімачів EMG в гітарному журналі і подумав - а ідея-то класна і датчики з низьким опором варто було б вивчити. У нас на інструментах стояли звукосниматели з високим опором від іншого постачальника, але на бас-гітарах звукосниматели з низьким опором були абсолютним перевагою наших клієнтів. Вони давали унікальний дзвоноподібні звук, дуже ясний і чистий. Люди полюбили його, і тому ми вибрали і залишилися з EMG".
У 1981 році модель EMG SS (тепер відома як HB) стала стандартним оснащенням на L-серії басів Steinberger. Активні і пасивні EMG також скоро прописалися і на гітарах Steinberger.
"У них було багато верху, дуже низький рівень шумів, хороша динаміка, і вони були дуже чуйні," говорить Штейнбергер."Чуйність знаходиться в самому верху мого особистого списку пріоритетів. Коли я працюю над інструментом я не думаю з точки зору" Цей інструмент буде хороший для канри, а ось цей для джазу/року,"тому що люди використовують інструменти вкрай індивідуально, і хороший інструмент має багато напрямків застосування. Я хотів зробити дуже чуйний інструмент і EMG зіграли велику роль в цій концепції. У цих датчиків широка палітра, а це якраз те, що я хочу дати музикантові. Я не хочу змішувати кольору - я хочу, щоб музикант робив це сам".
Вибір звукознімачів EMG в якості стандартного обладнання на інструменти Steinberger став поворотним моментом для молодої компанії." Штейнбергер дійсно допоміг узаконити все те, що ми робимо,"говорить Тернер." Це був величезний поштовх для нас."Співпраця Steinberger також волею випадку допомогло відкрити знайомство з ще однією людиною. Його ім'я Хaп Куффнер.
Mandolin Brothers
у той час Куффнер був співвласником знаменитого музичного магазину Mandolin Brothers в Нью-Йорку. Вони зі Штейнбергером вперше перетнулися в 1979 році на виставці NAMM Show, де Нед демонстрував струни La Bella.
"Я вважав себе добре обізнаним в світі ладових музичних інструментів," говорить Куффнер", але коли вперше побачив той бас, мені він здався повним анахронізмом. він був з іншого простору і часу. Приблизно через півроку, Нед зайшов до мене в Mandolin Brothers з іншим проектом, над яким він тоді працював - щось типу цитра-інструменту. А я йому:"Ти Нед Штеінбергер? А де ж той твій бас?" І ми вирішили знову попрацювати разом. Нед навчив мене не тільки ергономіці інструменту і рішенням використовувати пластик з аерокосмічної галузі, але він також пояснив мені принцип роботи EMG."Забудь все старе - рухайся вперед." Ось що Нед вселив мені. Він прищепив мені такий образ мислення - перестати мислити в стилі вінтаж і почати думати про те, куди рухається інструмент. Я почав працювати з Недом в 1980 році і з Стенлі Джей (мій бізнес партнер) ми купили Steinberger Sound. Я запевнив його в тому, що ми допоможемо з продажами і адміністрацією ». Незабаром Куффнер перейшов на роботу в EMG де розробив маркетингову стратегію. «Ринок апгрейдів в ті часи був в основному для чоловіків, які хотіли отримати кращий звук на своїх старовинних гітарах або, навпаки, перетворити нову гітару по звуку в вінтаж," згадує Куффнер."Звук, який чув Роб Тернер, відрізнявся від того, що чули інші люди. Крім цього, гітаристи не просто грали в клубах на 250 місць - вони стали грати в амфітеатрах перед 35-тисячною аудиторією. Активні звукознімачі EMG дозволили гітарам звучати однаково добре як вдома на дивані, так і зі 100500+ кіловатами звуку. Однак «у сім'ю» EMG були прийняті не так швидко, як того хотілося б. Цитата тих часів звучала так: «Батарейки місце в ліхтарику, а не в гітарі». Тому, спочатку нам було нелегко."
Усвідомлюючи важливість великих музичних виставок, Куффнер вирішив засвітити EMG на легендарній Musikmesse в 1983 році - величезною щорічної торговельній виставці в Німеччини."Перший успіх EMG був на Європейському ринку", стверджує Куффнер."У 1970-х і 1980-х роках, Європейці були набагато відкритіші новизні з Америки, що стосується гітар. Навіть зараз якщо ви Американська компанія, тільки починаєте в гаражі і це пов'язано з гітарою, басом або підсилювачем, європейці будуть більш зацікавлені стати партнерами."
В рамках своєї стратегії, Куффнер створив мережу незалежних торгових представників в Сполучених Штатах і запустив агресивну рекламну кампанію. Така маркетингова стратегія мала величезний успіх і бізнес почав зростати. У 1983 році Тернер офіційно змінив назву компанії на EMG, що є ні що інше як скорочення від Electro-Magnetic Generator (Електро-Магнітний Генератор). На відміну від інших гігантів в індустрії гітарних датчиків, Тернер навмисно вирішив не ставити своє прізвище на створені ним звукосниматели. :)
"Коли я був підлітком і грав в рок-групі, одного разу в магазині на Лонг-Біч ми купили мікрофон під назвою« Turner »... хочете вірте, хочете ні. Так ось, він виявився препаршівим. і коли я почав проектувати звукосниматели, то згадав цей випадок і вирішив:"Не хочу, щоб на ньому було написано« Turner »."
Хоча ім'я EMG сьогодні міцно асоціюється з метал гітаристами, Тернер каже, що це не було його початковим наміром."Ми спочатку покладалися на студійних гітаристів Лос-Анджелеса. Нам дуже сильно допоміг Джон Каррутерс, у якого була своя ремонтна майстерня в ЛА. Ми завалювали його прототипами датчиків, а він готував резюме: «Це треба зробити по-іншому» або «Може ви, хлопці, зробите це ось так?». Мало того, що він допоміг нам розвинути наші ідеї, він також вклав нашу продукцію в руки відомих артистів."
Музиканти , що використовують EMG
Першим артистом EMG став легендарний сесійний гітарист Стів Люкатер."Я був з ними з самого початку, з кінця 70-х," говорить Люкатер", і завжди був їх великим фанатом. EMG стоять на всіх моїх Music Man, і це мої основні гітари. Я навіть не можу сказати, що значить для мене бути частиною команди EMG ». Передплатна модель Люкатера Ernie Ball Music Man Luke оснащена сетом EMG SL-20 з хамбакером EMG85 і парою синглових SLV.
Люкатер, поряд з Пітером Фремптоном, ще одним фанатом EMG, зіграли свою вирішальну роль в тому, щоб звукосниматели EMG потрапили в руки самого Девіда Гілмора (Pink Floyd). Незабаром після цього EMG запропонували модель пікгард сету DG-20 David Gilmour Signature, що містить три синглових моделі SA з регулятором гучності, а також додатковими схемами EXG Guitar Expander і SPC Mid Boost.
Зростання EMG також збігся з появою музичного телеканалу MTV і популяризацією відеокліпів.
"Дизайнерські ідеї Неда Штейнбергера аудиторія почала приймати, і не просто з-за гарного звучання або зручності, при тому що його інструменти дійсно звучать по -особлива,"згадує Куффнер."Частиною цього звуку, безперечно, є EMG. З басом Steinberger ви виглядали інакше, і люди хотіли так виглядати. Це був початок техно-поп руху з такими хлопцями, як Devo, які були однією з перших груп, яким ми продали Steinberger".
Чим більше інструментів Steinberger знаходили свій шлях в мейнстрімі, тим більше процвітала компанія EMG."Обидва компаньйона, і Нед Штейнбергер і Роб Тернер процвітали завдяки такому симбіозу," говорить Куффнер. Навіть Едді Ван Хален, який, як відомо, вкрай вимогливий до звучання, був в стані висікати свій «коричневий звук» з Steinberger GL зі звукоснимателями EMG.
Але цей успіх була лише натяком на те, що послідувало після. EMG дійсно зробили собі світове ім'я завдяки співпраці з такими гігантами метал сцени, як Metallica. Кірк Хемметт перейшов на EMG відразу після того, як йому їх продемонстрував на своїй гітарі близький друг - гітарист групи Anthrax Скотт Аян. З тих пір Хемметт використовує EMG на всіх своїх гітарах."Звук важкого металу покладається на звучання звукознімачів EMG" говорить Хемметт."Без них не було б хеві і не було б металу". Незабаром після цього і Джеймс Хетфілд перейшов на EMG."Я з усіх сил намагався знайти щось краще. Але його просто немає," говорить Хетфілд."Мало хто знає, але EMG насправді означає Extra Metal Growl." :)
Metallica зробили EMG де-факто стандартом серед звукознімачів для металу, і сьогодні багато популярних і впливових важкі групи покладаються на них, в їх числі Killswitch Engage і Bullet For My Valentine."Дуже багато наших артистів говорили мені, що почали використовувати EMG завдяки Metallica," говорить Скотт Феррара, керівник відділу artist relations компанії EMG."І не тільки металісти, а й, наприклад, Чад Крегер і Райан Піки з Nickelback."
Беручи до уваги те , що Тернер орієнтувався на студійних музикантів, створюючи свої активні звукознімачі, чи не проти він, що до них прилип стереотип метал датчиків? «Ринок клеїть ярлики," говорить він."Це як бути рок-зіркою, в деякому сенсі. Люди хочуть, щоб ви грали тільки свої найкращі хіти, але ви думаєте,"Їй! Так я грав кращі хіти з тих пір як народився." Крім жартів, я думаю, що це круто, і ми завжди потужно просуваємо цей напрямок. Людям подобається. Я також паралельно роблю і інший свій матеріал - пишу свою власну пісню, так би мовити, - так що мені до сих пір все це дуже цікаво. Я роблю багато замовних і акустичних пректов. Прямо зараз, наприклад, для банджо. Ще ми робимо проект з Traveller Guitar".
Сьогодні звукоснимателями EMG стандартно з фабрики оснащуються багато high-end електрогітари - Jackson, ESP, Schecter, Peavey, B.C. Rich, Washburn і Dean.
Нездійсненна мрія
Як не дивно, в XXI столітті EMG виробляє активні датчики на своєму заводі в Каліфорнії."Ще одна дивовижна річ полягає в тому, що Робу вдалося побудувати вертикально інтегровану фабрику - з литтям під тиском, механічним цехом, намотуванням котушок, комп'ютерним литтям, технологією поверхневого монтажу, а також цілої заливальної станцією," говорить Куффнер,"все з нуля з гаража. це повністю проти правил музичного бізнесу. Ви повинні мати фінансування під рукою і розуміти людські ресурси. і тим більше дивно, тому що це Каліфорнія - один з найдорожчих штатів." Для зростаючих і перспективних виробників, Тернер дає добру пораду:"Єдине, що потрібно робити, це наполегливо домагатися свого. Все зводиться тільки до цього. EMG росла поступово. Коли я пішов в бізнес, можливо перші сім або вісім років я не заробляв нічого. Я почав в 1976 році, і ми взагалі нікуди не рухалися приблизно до 1982 року. Це була така собі робота в гаражі. Наш зв'язок з Штейнбергером дійсно допомогла, і тільки коли Хеп Куффнер знайшов торгових представників на ринку, тільки тоді ми насправді стали компанією."
"Я не відчуваю великого захоплення від перекладання папірців туди-сюди," продовжує Тернер,"просто це те, чим я займався кілька років. А три роки тому я найняв хлопця на цю роботу, і з тих пір став дуже продуктивним. Зараз я, ймовірно, працюю важче, ніж будь-коли, але до сих пір не встигаю все!"
Компанія EMG - це історія успіху людей, які можливо і не підозрювали, наскільки сильно їх винахід вплине на розвиток музичної індустрії, гітарної музики і навіть розвитку певних музичних стилів. У світі активної гітарної електроніки навіть сьогодні, через більш 30 років, при всій активної конкуренції з боку ряду великих американських компаній, EMG живіший за всіх живих і схоже не збирається зупинятися. це історія, це якість і фірмове характерне звучання, яке ні сплутати з жодним іншим.