Необхідність - мати винаходу. В історії Aria Guitars необхідність займає центральне місце в скромних починаннях компанії в Нагоя, Японія, в 1956 році.
Це почалося, коли Широ Араї, засновник компанії Aria Guitars, намагався знайти магазини у своїй рідній країні, де можна було б купити нейлонові струни для своєї класичної гітари. Розчарований дефіцитом, він придумав імпортувати струни для класичної гітари від Augustine, виробника в Нью-Йорку, а також гітари Jose Ramirez з Мадрида в Іспанії. У міру поширення інформації серед японських гітаристів і зростання попиту на струни Augustine Arai заснував Arai & Co. Inc., щоб впоратися з процвітаючими продажами.
З появою рок-н-ролу Arai також почав імпортувати акустичні гітари з електричними та сталевими струнами з-за кордону.
На початку шістдесятих років компанія розширила виробництво власних гітар, починаючи з акустичних моделей і моделей з порожнистим корпусом у 1960 році, після чого в 1963 році було представлено електричні з твердим корпусом, які випускалися під торговою маркою Aria (анаграма Arai).
Незабаром компанія почала експортувати гітари в різні країни, включаючи США. Оскільки попит зростав, Aria уклала контракт з Matsumoku Industrial, деревообробною компанією, розташованою в Мацумото, префектура Нагано.
У 70-х роках, коли Японія переживала величезний бум пісень під акустичну гітару, як це відбувалося в США та деяких європейських країнах, компанія Aria guitars почала розробляти оригінальні електрогітари нового дизайну.
У 1975 році був запущений бренд «Aria Pro II». Він був присвячений виробництву електрогітар, щоб чітко відрізнити його від інших акустичних і класичних гітар, які випускалися під маркою «Aria», і її назвали від усього серця «PRO» за збереження професіоналізму, та «II» за те, що ви на крок попереду.
У 1976 році була випущена перша оригінальна модель PE-1500.
PE-1500 мав великий успіх. Далі з’явилися нові моделі, починаючи з PE-800 у 1978 році та PE-600, PE-500 і PE-400 у відповідному порядку протягом наступних кількох років. Кожна нова модель пропонувала вдосконалення, такі як використовувані матеріали, функціональність і декоративні аспекти, такі як кріплення.
Невдовзі гітари Aria Pro II PE можна було побачити з такими гітаристами, як Ніл Шон з Journey, Енді Саммерс із Police (зокрема, у виконанні Police 1978 року «Can't Stand Losing You» та «Next to You» на англійському The Old Grey Whistle Test ТБ-шоу) і Джеррі Котт з Boomtown Rats. Генрік Флайман, гітарист скандинавської метал-групи Evil Masquerade, все життя відданий гравцю на Aria Pro II PE, який зберіг актуальність цієї моделі в новому тисячолітті.
« Мені повернули свій PE-1500, коли гітари мали бути яскравих кольорів і дивної форми », — каже Флайман.
Невдовзі після появи на ринку першої моделі гітари Aria Pro II, наприкінці сімдесятих років дебютувала Aria Pro II SB (Super Bass).
Флагманська SB-1000 швидко стала опорою для таких гравців, як Кліфф Бертон (Metallica), Джон Тейлор (Duran Duran) і Кронос (Venom). У вісімдесятих Майкл Ентоні (Ван Хален), Джек Брюс і Руді Сарзо (Whitesnake) часто бачили, як грають на бас-гітарі Aria SB на сцені.
Між 1978 і 1982 роками компанія виробляла моделі серії Aria Pro II Rev-Sound (RS-850, RS-750, RS-600 та інші), які відрізнялися конструкцією «нек-трьох» з ламінованими багатошаровими грифами з клена та горіха та активними електроніка.
Модель PE-175 Herb великого американського джазу Герба Елліса, електрична гітара archtop, була випущена в 1979 році і залишалася у виробництві до кінця вісімдесятих.
На початку вісімдесятих з'явилися деякі доповнення до моделей серії Cardinal (CS) і Thor Sound/Tri-Sound (TS), які пропонували моделі на болтах, комплекті та моделі з шиєю через тіло. Попит на гітари Super Strat зріс у міру того, як хеві-метал став більш популярним, і, щоб відповісти на попит, у 1983 році була випущена Aria Pro II RS Esprit, яка була набагато більш оптимізованою версією RS-850. RS Esprit на короткий час була гітарою для Інгві Мальмстіна під час його перебування в Alcatrazz з 1983 по 1984 рік.
Джордж Лінч ненадовго грав на подібній Aria Pro II RS Knight Warrior у 1984 році та був сфотографований з гітарою на задній обкладинці Dokken's Tooth and Nail.
«Мені ніколи раніше не пропонували підтримки», — каже Лінч. «Я був надзвичайно схвильований тим, що отримав гітару та отримав просування через гітарну компанію. Aria запропонувала мені одну електричну та одну акустичну гітару, тож я вибрав гітару, яка, на мою думку, була найкласнішою та найкрутішою в каталозі, а також будь-яку акустичну гітару, яку вони мені запропонували. Я використовував Knight Warrior, щоб зіграти рівно одну ноту, яка була пікіруючою бомбою в кінці якогось соло на "Tooth and Nail".
Акустика Aria, з іншого боку, використовувалася для всіх акустичних робіт на тому ж платівці, включаючи «Alone Again». Чесно кажучи, моє спілкування з Aria Pro II було дуже обмеженим і лише протягом короткого періоду часу під час запису альбому на студії Cherokee».
Обожнювання дизайну, натхненного хард-роком/хеві-металом, розширилося з появою V-подібної форми Aria Pro II XX, серій Aria Pro II ZZ і Aria Pro II Urchin зі зсувною формою, а також серії басів IGB (Integra), не відмовляючись від своїх маршрутів також були представлені моделі напівакустичних гітар FA і TA.
На початку 90-х серія MA була запущена для посилення лінійки PE та SB. Корпуси серії MA виготовлені з інноваційною різьбленою кришкою у формі кристала, яку успадкувала поточна серія MAC.
Продовжуючи свій надзвичайний прогрес, у 1992 році Aria випустила в усьому світі унікальну концепцію серії SWB (електричний вертикальний бас). Лінійка SWB пропонує компактний сучасний дизайн і оснащений нестандартним бриджовим п'єзознімачем Fishman і активною звуковою схемою.
Оскільки американська інструментальна гітарна група Ventures залишалася надзвичайно популярною в Японії з тих пір, як весь гурт уперше гастролював там у 1964 році (Боб Богл і Дон Вілсон раніше грали в Японії в 1962 році, але як дует) і поклали початок буму продажів гітар, Aria об’єднала зусилля з групою в 1991 році, щоб запропонувати перші фірмові інструменти Ventures, виготовлені виключно для японського ринку. У 1999 році Aria випустила нову оновлену версію, а в 2001, 2002 і 2003 роках Aria представила фірмові моделі Ventures.
У 2013 році фірмова бас-гітара Кліффа Бертона була вперше випущена з дозволу родини Кліффа Бертона та Metallica. Бас був копією «SB-Black 'n Gold I», і його успішно прозвучало на NAMM 2013 у присутності пана Рея Бертона, батька Кліффа Бертона. Нинішній басист Metallica Роберт Трухільо часто грає на SB-басі під час виконання матеріалу гурту часів Кліффа Бертона.
У 2020 році Aria випустила абсолютно нову серію J моделей для гітар, баритонів і баса з характерним зміщеним дизайном корпусу з одним вирізом. Через великий попит гітара DM-206 і бас DMB-206 також були додані до колекції разом із RETRO-1532 у 2021 році.
Нещодавно була представлена нова серія «Hot Rod Collection». Серія включає в себе 714-MK2, який заснований на популярних американських гітарах Aria Pro II Fullerton 1990-х років. Ці гітари підкреслюють зв’язок із США завдяки моделям, названим на честь американських міст чи районів і відповідних телефонних кодів, наприклад «714 Fullerton», «615 Nashville» і «212 Bowery».
Зроблена в Японії колекція Platinum відроджує бас SB-1000 і кілька моделей PE, включаючи улюблену PE-1500, а також тонкі напівпорожнисті електрогітари TA-Tonic.
Оскільки Aria вступає в шосте десятиліття, її пристрасть і відданість створенню гітар залишаються такими ж сильними, як і раніше. Це також означає багатий досвід і набуті знання. Основна цінність залишається незмінною і сьогодні – постійне прагнення досягти вищого рівня досконалості, якості та цінності для музикантів.