Компанія: JBL
Рік заснування: 1946
Країна походження: США
Спеціалізація: акустичні системи
JBL – американська компанія, що виготовляє акустику й аудіотехніку, входить до складу об'єднання «Harman International Industries», яка включає в себе численні компанії з виробництва аудіотехніки.
У 2016 році виповнилося 70 років з дня заснування однієї з найвідоміших і шанованіших у світі фірм з випуску побутової та професійної аудіотехніки – американської фірми JBL. До створення фірми її засновник Джеймс Лансінг багато років присвятив розробкам різних радіотехнічних пристроїв.
1920-ті роки. Ера радіо. Бездротове мовлення завойовує всю земну кулю. Якби Джеймс Лансінг у цей час не був захоплений однією зі своїх найулюбленіших речей – гучномовцем – зародження Hi-Fi техніки можливо так ніколи б і не відбулося.
Незадоволеність технічним рівнем цього електромеханічного пристрою визначила його багаторічну прихильність до створення та виробництва першокласних пристроїв для відтворення музики.
У 1929 році Джеймс Б. Лансінг спільно з підприємцем з Лос-Анджелеса Кеном Декером заснував компанію Lansing Manufacturing Compаny, відкрив невеликий магазин і почав виробництво власних гучномовців.
У 1938 році трагічна загибель в автокатастрофі обірвала життя Кена Декера. Два роки потому Джеймс Б. Лансінг продав свою компанію власникам Theater Services Corp. Ця компанія існує і зараз, не має ніякого відношення до JBL і називається Altec Lansing. Сам Джеймс Б. Лансінг після продажу своєї компанії обійняв посаду віце-президента в новій компанії та пропрацював там до 1945 року.
У 1946 році Лансінг заснував власну компанію James B. Lansing Sound Inc., повна назва якої пізніше скоротилася до JBL. Компанія взяла орієнтир на розробку акустичних систем Hi-Fi класу для домашнього застосування.
1947 рік. Новостворена JBL випускає на ринок свій перший гучномовець D-130 діаметром 15" – один з найвидатніших широкосмугових гучномовців в історії Hi-Fi. У новому гучномовці вперше були застосовані звукова котушка діаметром 102 мм, намотана пласким проводом, масивний постійний магніт з кобальтовмісного сплаву та пилозахисний ковпачок, штампований з алюмінію. Лео Фендер обирає D-130 як ідеальний гучномовець для роботи з електрогітарою, ввівши JBL у світ рок-н-ролу.
У 1949 році Джеймс Б. Лансінг помер. Керівництво JBL перейшло в руки Білла Томаса. Новий президент розширює компанію, її науково-дослідницька діяльність набуває широкого розмаху.
У 1955 році JBL випускає на ринок новий гучномовець Hartsfield, що став згодом легендарним. У тому ж році журнал «Life» публікує огляд Hi-Fi, у якому акустичні системи Hartsfield були названі «всім про, що тільки можна мріяти».
У 1958 році виходить у світ ще одна акустична система JBL – Paragon, яка і досі є однією з найкращих в історії Hi-Fi.
1964. Починає свій розвиток індустрія домашніх розваг. JBL розробляє новий напрямок своєї діяльності, адаптуючи технології професійного звуку для систем домашнього застосування.
1969. JBL розробляє та випускає нові акустичні системи L-100, які в 70-х роках піднімаються на пік популярності. У ці роки JBL продала понад чверть мільйона L-100.
1976. 70% звукозаписних студій у світі обладнані акустичними системами JBL. Компанія JBL набуває статусу визнаного лідера ринку.
1983. Джордж Лукас обирає акустичні системи JBL для розробки стандарту ТНХ для домашніх кінотеатрів. Сьогодні 50% ТНХ-сертифікованих кінотеатрів у світі обладнані акустичними системами JBL. Більше того, у 75% сучасних кінотеатрів, побудованих за останні 20 років, встановлені гучномовці JBL. Саме в ці роки Академія кіномистецтва та науки (The Academy of Motion Picture Arts) спільно з Гільдією режисерів Америки (Directors Guild of America) обирає компоненти JBL як ідеальні.
1993. JBL представляє на ринок ТНХ-сертифікований домашній кінотеатр Synthesis®, вперше пропонуючи повну універсальну систему, що включає в себе абсолютно все, від гучномовців до еквалайзерів, а також процесори навколишнього звуку та підсилення.
1998. JBL випускає на ринок серію акустичних систем TiK, що поєднує в собі унікальну за чистотою якість звуку та скульптурний дизайн. Нова серія набуває величезної популярності, залишаючись лідером продажів і до сьогодні.
Сьогодні JBL продовжує лідирувати в професійному аудіо, безперервно вдосконалюючи тестувальні та виробничі можливості. Офіційні дистриб'ютори компанії представлені в 43 країнах.
Щоб б Ви не робили: чи то дивитесь фінальний матч Супер-Боул або «Зоряні війни» в Samuel Goldwyn Theater, чи то слухаєте концерт під відкритим небом або просто мандруєте дорогами Америки – ви ВСЮДИ зустрінете JBL.